Psiholog u najvećoj meri realizuje poslove u okviru: – prijema učenika u školu, kada obalja razgovor sa roditeljima učenika, prikuplja potrebnu dokumentaciju za upis, daje osnovne informacije o sprovođenju plana i programa rada u školi, slobodnih aktivnosti; – praćenja učenikovih potreba i mogućnosti učenja , psiholog pomaže nekim učenicima u savladavanju načina i tehnika učenja određenog nastavnog sadržaja; – individualnog i grupnog rada na podsticanju lične kompeticije učenika, socijalne komunikacije, nenasilnom rešavanju sukoba, prevencije rizičnih oblika reagovanja i ponašanja, profesionalne orjentacije učenika; – potreba da učenici razgovaraju sa psihologom o svom svakodnevnom životu, svojim osećanjima, razmišljanjima; – procene intelektualnog funkcionisanja učenika; – rada stručnih organa škole kroz koje obavlja konsultativni rada sa kolegama, dogovara se o merama za podsticanje i praćenje postignuća svakog učenika; – učešća sa nastavnicima u izradi, primeni i obradi anketa, upitnika namenjenih ispitivanju stavova učenika, nastavnika i roditelja, vezanih za rad škole; – savetovanja roditelja koje se najvećim delom odnosi na procenu potreba učenika, kao i podršci roditelju o uvremenjenom, konkretnom i podstičućem reagovanju za dete u porodičnom okruženju; roditeljskih sastanaka na teme koje su roditelji procenili kao važne i zanimljive; – ostvarivanja saradnje i komunikacije sa prosvetnim, socijalnim, zdravstvenim institucijama, nevladinim organizacijama, udruženjima roditelja i svima onima koji mogu da doprinesu razvoju učenika i škole uopšte. Navedene poslove psiholog obavlja kontinuirano prateći savremene tokove svoje i srodnih struka. Oblasti rada psihologa škole
|