PDFŠtampaEl. pošta
Cilj logopedskog rada u školi je da se otklone govorni poremećaji koji otežavaju verbalnu komunikaciju ili dovode di psihočkih i socijalnih trauma učenika. Vaspitno obrazovni zadaci su :

  • razvijanje govorno jezičke sposobnosti do odgovarajućeg nivoa, koje će u granicama psihofizičkih mogućnosti učenika omogućiti ostvarivanje cilja i zadatka osnovnog vaspitanja i obrazovanja.
  • da se pomoću govora učenici socijalizuju i osposobljavaju za svakodnevni život i rad
  • da se otklone blaži oblici govornih poremećaja koji predstavljaju smetnju uspešnoj govornoj komunikaciji u školi i van nje.
  • da podizanjem kvaliteta verbalnog izražavanja učenika razvija jezičko-misaone procese i opšte izražavanje učenika
  • da pruži neposrednu pomoć porodici a time doprinosi pravilnom odnosu prema detetu.

Program logopedskog rada obuhvata:

  • utvrđivanje govorno-jezičkog statusa
  • razvoj psiholingvističke osnove za govor, čitanje, pisanje
  • razvoj unutrašnjeg govora
  • razvoj i korekcija fonetske strane govora
  • razvoj aktivnog govora i jezika
  • korigovanje mucanja, brzopletog govora i patološki sporog govora
  • korekturu osnovnog glasa
  • korekturu čitanja i pisanja

Rad se sprovodi individualno i grupno. Deca dolaze dva do tri puta nedeljno u zavisnosti od vrste govornog poremećaja, uzrasta deteta i ostalih psihofizičkih karakteristika.
Logoped ostvaruje saradnju sa razrednim nastavnicima, roditeljima i ostalim stručnim saradnicima iz škole i van nje.